Sila klik Follow dan button [X] untuk menutup Button Close

Jawatan Kosong di Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional (JPNIN) - 17 May 2017

Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi jawatan di Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional (JPNIN) seperti berikut :-



Jawatan:

1. PENOLONG GURU TABIKA PERPADUAN GRED N11


Tarikh tutup permohonan : 17 May 2017


* Sila baca terlebih dahulu iklan lengkap yang admin sediakan di bawah


Join Telegram Kami : telegram.me/kerjakosongterkini

Jawatan Kosong Terkini 2016 di Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional (JPNIN)



Dasar dan Objektif Kualiti JPNIN adalah seperti berikut :

Dasar Kualiti

Pihak Ketua Pengarah Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional telah menggubal Dasar Kualiti Jabatan. Dasar Kualiti Jabatan adalah seperti berikut;Dasar Kualiti Jabatan adalah seperti berikut ;

Dasar Kualiti JPNIN adalah menjadikan JPNIN sebagai sebuah jabatan yang cemerlang, komited dan mampu memelihara, memupuk dan memperkukuhkan perpaduan dan integrasi nasional melalui aktiviti-aktiviti kemasyarakatan.

Objektif Kualiti

Bagi mencapai objektif kualiti Pengurusan Rukun Tetangga, Tabika Perpaduan dan Sokongan Pengurusan secara cekap dan berkesan maka objektif-objektif berikut telah ditetapkan:-
  • Menguruskan keharmonian masyarakat yang diukur di bawah Indeks Ketegangan Masyarakat (IKM) tidak melebihi paras asas (based line) 25 kes per sejuta penduduk.
  • Semua kawasan berada di bawah kod hijau di seluruh negara.
  • Mengurus perhubungan masyarakat yang harmoni di bawah Indeks Perhubungan Masyarakat (IPM) dengan tidak melebihi paras asas (based line) pada 2.2 dari skala 4.0.
  • 80% Rukun Tetangga ditahap aktif di bawah Sistem e-keaktifan RT.
  • Meningkatkan persepsi rasa selamat penduduk di kawasan SRS dan sasaran sebanyak 85%.
  • Menjalankan sekurang-kurangnya 20% naziran ke atas Tabika Perpaduan di setiap negeri dalam setahun dan 70% daripada sampel mencapai 75% markah tahap kualiti yang ditetapkan.
  • Mencapai skor 3.3 daripada skala 5 terhadap kepuasan pelanggan bagi Tabika Perpaduan.
Previous Post Next Post