Jawatan Kosong Terkini di Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran (SPP) - 31 Januari 2024

Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan ditawarkan untuk memohon jawatan di Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran (SPP)



Jawatan:



1. PERSONEL MySTEP


1. Penyelarasan, pengemaskinian dan penempatan rekod dokumen bagi 430, 000 unit fail  yang diuruskan  di Unit Pendaftaran, Bahagian Pendaftaran


2. Mengemaskini maklumat dalam sistem e-Proper SPP di Bahagian Perkhidmatan



2. PERSONEL MySTEP


1. Pelaksanaan temuduga dan proses rayuan bagi yang melibatkan urusan pengambilan guru dan bukan guru di Bahagian Pengambilan;


2. Mengurus dan mengemaskini hal ehwal aset , stok, dan perkhidmatan kakitangan serta menyediakan maklumat balas mesyuarat SPP, MYcost, OBB di Bahagian Naik Pangkat dan Tatatertib



3. PERSONEL MySTEP


1. Pelaksanaan temuduga dan proses rayuan bagi melibatkan urusan pengambilan guru dan bukan guru di Bahagian Pengambilan


2. Mengurus dan mengemaskini hal ehwal aset, bekalan stok dan perkhidmatan kakitangan & membantu menyediakan maklum balas mesyuarat SPP dan urusan perjalanan perkhidmatan di Bahagian Naik Pangkat dan Tatatertib


Tarikh tutup permohonan : 31 Januari 2024 (Rabu) 


*Sila baca syarat kelayakan dan maklumat lain sebelum memohon melalui link di bawah


Jawatan Kosong Terkini 2023 di Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran SPP MEHkerja-2023

Follow Sosial Media Kami : Klik Sini

Latar Belakang

SPP ditubuhkan pada 1 Januari 1974 melalui Akta A193 dan P.U.(B) 556/1973 hasil daripada syor yang dikemukakan oleh Suruhanjaya Diraja Aziz untuk bertindak sebagai Pihak Berkuasa dalam perkhidmatan pelajaran yang menjalankan fungsinya mengikut Perkara 144 (1) Perlembagaan Persekutuan.

Sehingga kini keanggotaan SPP ditetapkan seramai 13 orang yang diketuai oleh Pengerusi dan dibantu oleh urus setia yang diketuai oleh seorang Setiausaha. Semua Anggota SPP dilantik oleh Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong.




Previous Post Next Post